top of page
  • Mireia Pérez Peitx

MIXO

Durant el curs passat, els de 1r vam aprofitar un divendres al matí per anar a visitar la Fundació Antoni Tàpies. La sortida va ser molt engrescadora i, en tornar, alguns alumnes van dibuixar allò que més els havia impactat. Molts alumnes van coincidir en destacar el mitjó del pati superior que, tant per la composició, materials, com per les dimensions resulta molt atractiu visualment.


Un cop acabat el dibuix, alguns alumnes van manifestar la voluntat d’escriure què era. Per sort, aquell dia, érem dos mestres a l’aula i aquesta organització ens va permetre atendre millor els diferents processos d’aprenentatge d’escriptura dels infants. Va aparèixer la Blanca que havia escrit MIXO. Ella intuïa que alguna cosa no anava a l’hora... i em va acostar el full. Ens el vam mirar i li vaig llegir el que havia escrit: mixo. Va riure, em va mirar i va borrar la X. Llavors va dir: quina és la /g/? Li vaig repetir més a poc a poc i li vaig dir, mira, la paraula que vols escriure és M I T J Ó. Li vaig proposar que mirés l’abecedari de la classe a veure si veient tot el repertori resolia l’enigma. Hi va anar, el va mirar, i va tornar ràpidament. Va afegir la T i la G. Havia escrit MITGÓ. I li vaig llegir: mitgó. Va tornar a riure en veure que no era el que ella buscava. Li vaig proposar, novament, que anés a l’abecedari, però va tornar molt ràpid dient que no n’havia trobat cap.


Llavors l'acompanyo a l’abecedari i li faig una proposta. Anirem lletra per lletra i llegiré l'escriptura “MIT_O” amb la lletra que correspongui a l’espai. Comencem: amb la A mitaó –i va riure–, amb la B mitbó – i va tornar a riure–, amb la C mitcó, amb D mitdó, amb la E miteó, amb la F mitfó, amb la G mitgó, amb la H mithó, amb la I mitió, amb la J mitjó. És aquesta!! –va exclamar– i va anar ràpidament a escriure la lletra J al forat que li quedava.


Vam resoldre el dubte sense la rapidesa i immediatesa que suposa dir-li quines lletres ha d’escriure. Penso, com n’és d’interessant trobar moments per acompanyar de manera singular cada infant i en aquest cas gaudir del joc que ens permet la descoberta de les combinacions fonètiques!

Entradas relacionadas

Ver todo

HOLA TIÓ!

bottom of page