top of page
  • Mireia Pérez Peitx

AMITJÓ

Recordeu el post de la Blanca de la setmana passada? Doncs bé, aquell dia, entre d’altres, també estava amb en Zeus, un nen que tot just està entrant a l’etapa alfabètica i que, per tant, necessita un acompanyament molt diferent del de la Blanca.


En Zeus vol escriure “el mitjó” i comença escrivint “AL”. Per un moment, m’entra el típic dubte sobre si he d’intervenir i comentar que s’escriu amb E. Decideixo que, en aquest moment i per a ell, és més important la capacitat de poder escriure amb gairebé totes les lletres que sonen que no pas si normativament és correcte. Així que opto per callar i seguir observant.


Llavors escriu “AMI” i diu mittjjjjó mittjjjjó... em mira i em diu, quina va? En aquest precís instant opto per dir-li. Sé que és el contrari del que he decidit fer amb la Blanca, però precisament perquè són alumnes diferents i estan en moments diferents del procés, crec que se’ls ha de fer un acompanyament diferent. En el cas del Zeus, m’està preocupant molt més que davant de la M escrigui una A –que no sona– que no pas que dubti davant l’escriptura d’un so complex. Per tant, li dic, mira: s’escriu amb TJ. I completa la seva escriptura: “AL AMITJÓ”. Li llegeixo en veu alta, emfatitzant aquesta A que em desconcerta, i, tot seguit, dic què volia escriure: El mitjó.




Ell veu que no sona com hauria però li manquen recursos per identificar què falla. Novament, dubto de quina ha de ser la meva intervenció... i en aquest punt em beneficio de les reflexions de l’equip de l’ICE perquè he escoltat i reunit molts recursos que desconeixia. Li anuncio que sobra una lletra –però no li dic quina– i li proposo que sigui ell mateix qui la identifiqui. Li explico que taparé, per ordre, una lletra cada vegada, llegiré la seva escriptura i allò que volia escriure.


Primer intent (tapo la primera A): L AMITJÓ “El mitjó”. Que sobra aquesta primera lletra? Nega amb el cap.

Segon intent (tapo la L): A AMITJÓ “El mitjó”. Torna a negar.

Tercer intent (tapo la segona A): AL MITJÓ “El mitjó” i, content, assenteix.


A poc a poc en Zeus anirà afinant l’anàlisi de la tira fònica perquè la pugui correspondre amb les grafies que la representen. La guia de l’adult en aquesta anàlisi és imprescindible.

Entradas relacionadas

Ver todo

HOLA TIÓ!

bottom of page